Adtaily.com od strony reklamodawcy.

Autor : Arkadiusz Podlaski

zarejestrowałem się do sieci Adtaily, aby przetestować nieco możliwości zarabiania pieniędzy dzięki temu systemowi. Jako, że prowadzę bloga, jest to dodatkowa możliwość zarobku, więc postanowiłem sprawdzić jak to działa. Wnioski opiszę wkrótce, tymczasem postanowiłem przetestować Adtaily od strony reklamodawcy. Kieruję się też zasadą, że żeby coś otrzymać, musisz najpierw coś dać od siebie. Więc dam zarobić jakiemuś blogerowi z branży 😉

Ponieważ nie chciałem wydawać dużych pieniędzy, postanowiłem znaleźć stosunkowo tanią witrynę, na której reklama nie obciąży zbyt mocno mojego budżetu. Skorzystałem więc z oferowanej przez Adtaily wyszukiwarki stron:

Adtaily wyszukiwarka

Do wyszukiwarki najpierw wpisałem słowo „marketing”, ale pokazało mi tylko 85 pozycji. Uznałem, że to zbyt mała liczba, więc użyłem ponownie wyszukiwarki, wpisując słowo „blog”. Tym razem pokazało się 812 serwisów internetowych. Zaznaczyłem też opcję „najtańsze odsłony CPM”:

Adtaily wyszukiwarka CPM

CPM w skrócie mówiąc oznacza koszt, jakim musimy ponieść na tysiąc wyświetleń bannera reklamowego. Prócz tego, że szukałem taniej strony, to musiała ona być tematycznie związana z moją. Nie zależało mi na osobach, które nie będą kompletnie zainteresowani moim blogiem. Dlatego z najtańszych dostępnych witryn wybrałem Forum blogowe i graficzne (forum.blogowicz.info), które jest dość dobrze związane tematycznie z moim blogiem. Reklama w tym serwisie uczyniła mnie 2 zł za dzień (CPM: 0.87 zł) – wykupiłem testowo na miesiąc, czyli razem 60 zł.

Przed opłatą musiałem jeszcze stworzyć banner o wymiarach 125×125 pikseli. Jako że nie miałem żadnego przygotowanego, wymyśliłem coś na szybko i wyszło tak:

Zacznij zarabiać

Dlaczego taki prosty banner? Po pierwsze nie mam żadnego loga, które mógłbym promować więc postawiłem na zwykły, prosty i wyraźny tekst. Tło zrobiłem na czerwono, ponieważ jest to kolor, który bardzo wyróżnia się wśród pozostałych i na pewno przykuwa uwagę. Stąd też na przykład w hipermarketach napisy z wyrazem PROMOCJA są umieszczone na czerwono, aby przykuwały uwagę. Idąc tymi śladami, zrobiłem podobnie. Napis prosty – „zacznij zarabiać”. Myślę, że się sprawdzi jako, że grupa docelowa tego serwisu to właśnie blogerzy. Być może będą chcieli zarobić nieco na swoim blogu.

Na stronie wygląda to tak:

Zacznij zarabiać - forum

Prawda, że przykuwa uwagę?

Ponieważ płacę za dany okres z góry, a nie za kliki – mogę sobie pozwolić na bardzo wyróżniającą się reklamę, niekoniecznie od razu mówiącą o co chodzi („zacznij zarabiać” to dość ogólne stwierdzenie). Ale dla mnie to lepiej – bo prawdopodobnie wygeneruje więcej kliknięć niż tekst w stylu „internetowy marketing” czy „marketing w internecie”.

* Źródło : – http://internetowymarketing.info/adtaily-com-od-strony-reklamodawcy/

Dodaj komentarz