Sukcesy reklamy internetowej.

Głównym celem reklamy jest oddziaływanie na naszą podświadomość i nakłaniania nas do zakupu konkretnego towaru czy usługi. Pamiętam gdy w telewizji pojawiły się pierwsze reklamy, był to swego rodzaju szok. Zwłaszcza w momencie, kiedy zaczęto przerywać filmy żeby wyświetlić reklamę. To były dziwne czasy, teraz oczywiście już wszyscy zdążyli się do tego przyzwyczaić jednak nie zawsze tak było fajnie i kolorowo.

Kiedyś reklamy były proste, w obecnych czasach reklamy nie znają żadnych granic – są bezwzględne, ich głównym celem jest nakłonienie nas do wykonania czynności, jaką sugeruje reklama. Podczas tworzenie reklamy nie jest najważniejsza jej forma, lecz to jak reklama zostanie odebrana i czy odniesie pożądany skutek, czyli czy ludzie będą kupować produkt X lub czy zapiszą się do funduszu emerytalnego Y. Agencje reklamowe prześcigają w w pomysłach na spoty, aby były one jak najatrakcyjniejsze dla widza, często śmieszna a jednocześnie żeby niosły ze sobą przesłanie danej marki. Obecnie bardzo często również w reklamie są stosowane najróżniejsze sztuczki, niekoniecznie dobre z punktu widzenia widza, wszystko ma to na celu zwiększanie sprzedaży. Reklamę bardziej wyrazistą, mogącą przekazać bardzo dużo, często zszokować zdecydowanie zaliczymy reklamy internetowe.

To właśnie tam na wszelkiego rodzaju banerach reklamowych możemy oglądać to, co tworzą graficy. Każdy chyba z nas spotkał się z nachalną formą reklamy, w postaci blokowania całej strony i zmuszania nas do oglądania jakiegoś produktu lub usługi. Według mnie takie reklamy bardziej irytują, jednak skoro ciągle są stosowane to oznacza, że jednak osiągają swój zamierzony cel, no a o to chodzi w reklamie. Podobnie jak w wielu innych dziedzinach życia tak i w reklamie najważniejszy jest efekt, konsument jest tylko i wyłącznie celem marketingowym, z którego należy wydusić jak najwięcej pieniędzy. Jest to może i smutne, jednak niestety prawdziwe. Dzisiaj wystarczy że włączymy Internet i trafiamy na reklamę praktycznie na każdym kroku, jest ona wszechobecna.

* Źródło : – http://www.e-mdesign.pl/kat/reklama-internetowa

Dodaj komentarz